جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

نقش بانوان در مسایل اجتماعی

يكشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۸ ب.ظ

حضور زنان در کربلا


عاشورا محدود به قلمرو خاصی نیست,عاشورا تابلویی بی نظیر از زیبایی هاست.امام حسین علیه السلام با اهل بیت خود وزن وکودک خود مسیری طولانی و پرمشقتی را طی میکند تا جامعه بشری را برای همیشه تاریخ راهنما باشد.روابط ورفتار امام با اهل بیت خود,دعوت انها به صبر در راه حق گرایی وسیع است از اینکه در راه حق باید از زن و فرزند هم مایه گذاشت.

حضور سرنوشت ساز زنان در عاشورا گواه این مطلب است. تکلیف اجتماعی یک مسلمان، مخصوص مردان نیست. زنان نیز بنا به تعهّد دینی و مسلمانی خویش، موظّفند نسبت به جریان حق و باطل در جامعه و مسأله ولایت و رهبری موضع داشته  باشند، از رهبری حق دفاع کنند و از حکومت باطل و فسادهای مسؤولان نالایق انتقاد کنند و آنجا که پای حمایت از دین در میان است، در صحنه حضور داشته باشند.

حضرت زهرا(س)سیده زنان عالم با تمام قوا از ولی زمان خود دفاع می کند,این است جایگاه و نقش زنان درجامعه اسلامی,همچنان که در دفاع مقدس نیز زنان ما به خوبی پیشتیبانی میکردند و وظیفه خود را انجام می دادند.

برای مطالعه بیشتر کتاب  نظام حقوق زن در اسلام شهید مطهری توصیه میشود.

پی نوشت: پیام های عاشورا,جواد محدثی,نشر زمزم هدایت

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۲۳
jalil69 ...

نظرات  (۱)

۲۴ مهر ۹۶ ، ۱۴:۱۷ ....جلیس العقل ....
متشکرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی