جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

راه رسیدن به عبودیت

سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۱۶ ق.ظ

مشارطه:سلوک مسیر عبودیت

رسیدن به مقام عبودیت در گرو اعمال کنترل برکردار و وروحیات است,که خود در گرو یک تصمیم قاطع بر پروای از خدای متعال است,به عبارتی تا پروا نکنی پرواز نمیکنی...

مشارطه یعنی باخود شرط کنیم که عملی را برای رضای خداترک کرده یا انجام دهیم.

امام سجاد علیه السلام میفرمایند:" ولک یا رب شرطی الا اعود فی مکروهک، و ضمانی ان لا ارجع فی مذمومک و عهدی ان اهجر جمیع معاصیک; پروردگارا! شرطی در پیشگاه تو کرده ام که به آنچه دوست نداری، باز نگردم، و تضمین می کنم به سراغ آنچه را تو مذمت کرده ای نروم و عهد می کنم که از جمیع گناهانت دوری گزینم "(١)

باید با اراده جدی از خودمان خوب بودن ومطیع بودن را مطالبه کنیم.

(١)الصحیفه السجادیة،ص١٤٢،باب:وکان من دعائه علیه السلام فی ذکرالتوبه وطلبها

پی نوشت:سبک زندگی مجاهدانه,محمد مهدی ماندگاری,نشر سازمان اوقاف وامور خیریه کشور

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۲۳
jalil69 ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی