جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

سبک زندگی فاطمی

شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۰۲:۰۹ ب.ظ

فاطمه زهرا سلام الله علیها: 

"یا أباالحَسَنِ! إنّی لأَستَحیی مِن إلهی أن اُکَلِّفَ نَفسَکَ مالاتَقدِرُ عَلَیهِ"(١)

ترجمه: اى على! من از پروردگارم شرم دارم که چیزى از تو درخواست کنم که توان برآوردن آن را نداشته باشى

تمسک به سیره ی عملی حضرت زهرا(س) تضمین کننده ی سعادت دنیوی واخروی است.سبک زندگی فاطمی است که امروز مورد نیاز زنان ومردان جامعه ی ماست.بسیاری از مشکلات جامعه ی امروزی دوری از تعالیم اهل بیت علیهم السلام است.

درخواست های بیش از توان از همسر,ریشه بعضی از مشکلات زناشویی  است.

حضرت در حدیث مذکور می فرماید من از خدای خودم حیا می کنم که چنین درخواست هایی داشته باشم,یعنی اگر طرف حساب ما در خواسته ها وارزوها ومشکلات خدای متعال باشد وخدا را در نظر بگیریم,بسیاری از گناهان را انجام نمی دهیم وجنس ارزوهای ما تغییر می کند ودر نهایت انچه را میخواهیم که خدا خواهد.

۷۳ حدیث از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها, مرکز تحقیقات رایانه ای اصفهان، ۱۳٩٣,ح ششم

(١)بحار الأنوار، ج ۴۳، ص ۵۹

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۲۸
jalil69 ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی