جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

سکوت مشتی بر دهان نفاق

يكشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۶، ۰۳:۱۸ ب.ظ

سکوت حضرت زهرا مشتی بر دهان سقیفه

بعد از نماز؛چند نفراز جوانان مسجد درخواست کردند که مشستی در مسجد برای پاسخگویی به شبهات داشته باشیم,پذیرفتم وحلقه زدیم.

جوان دانشجویی  پرسید:من شنیدم حضرت زهرا(س)در قضیه غصب خلافت سکوت کردند واین نشان دهنده ی رضایت ایشان بوده است.گفتم:بله حق با شماست،سکوت کردند اما پس از تلاش فراوان وخطبه خواندن در مسجد ودرب خانه ی مهاجرین وانصار رفتن وگریه کردن,وقتی دیدند که خلفاء ومسلمین گوششان بدهکار نیست,نصمیم گرفتند با خلفاء هرگز صحبت نکنند وسکوت کنند وتا اخرعمر بر تصمیم خود باقی ماند.(١)

او به ابوبکر فرمود: «واللَّه لادعون اللَّه علیک واللَّه لا اکلمک بکلمه ما حییت» .(٢)به خدا سوگند تو را نفرین می‌کنم و به خدا سوگند تا زنده‌ام با تو کلمه ای سخن نخواهم گفت.

وگاهی بلندترین فریادها را در سکوت باید شنید.

(١) ۴۵۶ کشف الغمه، ص ۴۵۶ / تاریخ مدینه، ج ۱، ص ۱۹٧

(٢)کشف الغمه، ج ۲، ص ۳۷

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۰۶
jalil69 ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی