جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

چشمان اتشین

پنجشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۶، ۰۲:۵۳ ب.ظ

پیامبرگرامی اسلام می فرماید:"من ملأ عینه من حرام ملأالله عینه یوم القیامة من النار,الایتوب ویرجع"(١)

ترجمه:هرکه چشم خودراازحرام پرکند,خداونددرروزقیامت,چشم اوراازاتش پرمی کند,مگراینکه توبه کندوبرگردد.

نگاه کردن تیری سهمگین از ناحیه ی شیطان وسوسه گراست.یکی از راهبردهای شیطان وسوسه گری تدریجی است,یعنی ابتدا انسان را به گناه کوچک دعوت می کند وبه تدریج به گناهان کبیره وسوسه می کند.یک نگاه حرام مقدمه ای می شود برای نگاه حرام دایمی واگر انسان خودرادرمان نکند,عادت اوگناه وعصیان می شود.نگاه به نامحرم باسرعت بیشتری انسان را به پرتگاه نزدیک می کند,چه اینکه هرچه دیده بیند,محبتش در دل فرومی رود ودرمرحله ی بعد,دل وقلب است که انسان را به گناه فرامی خواند.

پی نوشت: حکمت نامه پیامبر اعظم,محمدی ری شهری,جلد١۴،ص۴٠٠

(١)بحارالانوار,ج٧۶،ص٣٣۴،ح١

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۱۰
jalil69 ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی