جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

گریه ی نارضایتی زهرا(س)از ازدواج با علی(ع)

شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۰۳:۰۳ ب.ظ

گریه ی نارضایتی زهرا(س)از ازدواج با علی(ع)

دریک کانال تلگرامی مربوط به شبهات وهابیت عضوشده بودم,تاببینم چه می گویند وحرف حساب شان چیست والبته هرچه گشتم حرف حساب نداشتند.دریکی از شبهات خود,روایتی رااز قول شیعه نقل می کنند وبراساس ان به ناراضی بودن زهرا(س)ازازدواج با علی(ع)نتیجه گیری می کنند,اکنون روایت را ذکر می کنم:" 

رسول الله صلی الله علیه و سلم به فاطمه علیها السلام فرمود: دخترم چه چیزى باعث گریه‏ ات شده است؟ به خدا قسم اگر کسى در میان اهل‏بیت من بهتر از على بود تو را به او تزویج مى‏کردم، لکن تزویج تو به على تزویج الهى است و به فرمان خدا این ازدواج صورت گرفته و مهر تو را یک پنجم دنیا قرار داده است."(١)

اما باتحقیق در روایت مذکور,دریافتم که:

اولا:روایت را اشتباه ترجمه کرده اند ودرروایت اصلا بحث ازگریه ی حضرت نشده است وسوال  پرسیدن حضرت زهرا(س) هم برای واضح شدن مقام حضرت برهمگان وآسمانی بودن این ازدواج است.

ثانیا:سند این روایت از چندجهت دارای اشکال است:درسند روایت فردی ذکرشده که نام اونیامده وبه ذکر"عمن حدثه"اکتفاشده است.همچنین درسندروایت,حسن ابن علی بن رحمان ذکرشده که کاملا مجهول است.

ثالثا:وهابی ها,حدیث رابه طورمقطوع اورده اند.مرحوم مجلسی درادامه ی حدیث می فرماید:

ظاهر این است که حتّی اگر گریه ی آن حضرت صحیح هم باشد دلیلش تمسخر و ایراد گرفتن و ریشخند زنان قریش به حضرت زهرا(س) بوده است و منافاتی با عصمت و رتبه های عالی ایشان ندارد بلکه خمس دنیا مهریه ی ایشان نمیشد مگر به دلیل اشک های ایشان.(٢)

رابعا: مرحوم مجلسی روایت را از کتاب کشف الغمه اربلی نقل کرده و مرحوم اربلی نیز روایت را از کتاب دولابی که از علمای اهل سنّت است نقل کرده و از نسخه ای که شیخ ابن وضاح حنبلی آن را کتابت کرده روایت را آورده است.پس اصلا روایت در کتب شیعه مبنایی برایش نیست و مصدر و مبنای آن کتب اهل سنّت است.

پی نوشت:بحارالانوار, دارالاحیاء التراث المؤلف : العلامة المجلسی    الجزء : 43  صفحة : 136

(٢) روضة المتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه - محمد تقی المجلسی ( الأول ) - ج 8 ص 177



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۱۲
jalil69 ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی