جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

انتقام سخت حضرت علی(ع)

سه شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۰۲:۳۰ ب.ظ

انتقام سخت حضرت علی(ع)

دریکی از سفرهایی که برای پیاده روی اربعین,به عراق سفرکرده بودم,از آن جا که ازهمه ی ادیان وفرق اسلامی دراین مراسم شرکت می کنند,درمسیر پیاده روی شخصی همدوشم قرارگرفت ودرپیاده روی تا مسافت قابل توجهی باهم همراه شدیم.سلام کرد وگفت من ازعامه هستم,ولی هرساله به خاطر عشق به امام حسین(ع)شرکت می کنم.اما سوالات وشبهاتی را درمیان دوستان وهم کیشان خود شنیده ام که بدون پاسخ برایم مانده است.گفتم:درخدمتم,اگرخداکمک کند,پاسخگو باشم.

گفت:چرابعداز شهادت حضرت زهرا(س) ان هم با وضعیتی که شما می گویید,علی(ع)انتقام نگرفتند.

گفتم:اولا به همان دلیلی که حضرت ٢۵سال سکوت کردندوخانه نشینی را بر بروزجنگ درمیان جامعه ی نوپای مسلمانان ترجیح دادند.مصالح نظام اسلامی ایجاب می کرد,حضرت سکوت کنند.حضرت علی(ع),به حضرت زهرا(س)فرمود:" اگر مى‏خواهى نام پدرت‏,همچنان باقى بماند، باید صبر کنیم "(٢)

ثانیا:آن گونه که شما می گویید نیست؛که حضرت هیچ اقدامی نکرده باشند.بلکه طبق اعتراف بزرگان شما حضرت اقدام به دفاع از حق ضایع شده ی حضرت زهرا(س)کردند: روزی اشعث بن قیس گفت: یا علی! چرا شمشیر نکشیدی؟ علی(ع) به او فرمود:همه اهل بدر و پیش کسوتان مهاجر و انصار را به کمک خواستم ولی از آن همه مسلمان فقط چهار نفر پاسخ مثبت دادند: سلمان، ابوذر، مقداد و زبیر و از اهل بیت خودم هم کسی نداشتم که با آن بتوانم حقم را بگیرم چون حمزه در احد به شهادت رسید و برادرم جعفر هم در موته شهید شد و کسی برایم نماند مگر دو نفر ذلیل، خوار، عاجز و ناتوان، عباس و عقیل. به خاطر نبودن یار و یاور حقم را گرفتند.» (١)

ثانیا:به دلیل خطراتی که اسلام راتهدید می کرد؛مانندخطر منافقان,رومیان ویهودیان,ایجاد یک جنگ داخلی به نفع اسلام نبود. مانند سکوت  مصلحتی هنگامی که خلیفه دوم درمجلس قرطاس خطاب به پیامبرگفت: «قَدْ غَلَبَ عَلَیْهِ الْوَجَعُ»(٣).

رابعا:انتقام حضرت علی(ع),صدای مظلومیت او بود که تاکنون درگوش عالمیان طنین اندازاست,وبزرگترین وسخت ترین انتقام هاست.

پی نوشت:

(١) بحارالانوار، ج 29، ص 465 ، ح 55 به نقل از کتاب سلیم بن قیس

(٢) بحارالانوار، مجلسى، ج‏32، ص‏61

(٣) صحیح بخارى، ج 7، ص 9، دارالفکر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۱۵
jalil69 ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی