جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

رضایت حسنین(علیهما السلام)نسبت به خلفاء

چهارشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۰۷:۰۲ ب.ظ

رضایت حسنین(علیهما السلام)نسبت به خلفاء


سوالی که در یک تبلیغ دانشجویی,یکی از دانشجویان دانشگاه به صورت مکتوب بیان کرده بود,وبنابود بنده سوالات را پاسخ دهم,این بود:چرا حسنین(علیهما السلام)هیچ یادی ازشهیدشدن مادرشان به دست خلفاء نکرده اند,چه اینکه درهیچ منبع شیعی وسنی ای,مطلبی واردنشده است؟

درپاسخ گفتم:

اولاً: امام حسن (ع) در مناظره ای که با معاویة و دار ودسته وی داشت ، خطاب به مغیرة بن شعبة فرمود: تو همان هستى که فاطمه دخت گرامى رسول خدا (ص) را کتک زدى ؛ تا آنجا که خون آلود شد و فرزندی که در رحم داشت سقط کرد.(١)

ثانیاً: امام حسین (ع) نقل می کند که امام علی (ع) در هنگام دفن فاطمه زهرا سلام الله علیها فرمود : بر این مصیبت بزرگ همچون مادرى که فرزند از دست داده مى نالیدم . یا رسول الله ! در محضر خداوند دخترت مخفیانه به خاک سپرده شد، حقّش را به زور گرفتند ، و آشکارا از ارث خود محروم گشت، و حال آن که هنوز از رحلت تو دیرى نپائیده و یاد تو فراموش نگشته است(٢)

ثالثاً: آیا در عصری که عمر بن خطاب به بهانه جلوگیری از گریه بر میت تازه گذشته ، شبانه و بدون اجازه وارد خانه مردم میشود و زنها را کتک زده و حجاب از سر آنها بر میدارد ، میتوان مجلس عزاداری برپا کرد؟(٣) 


پی نوشت:

(١) احتجاج طبرسی ، ج 1، ص 278

(٢) الکافی ج 1 ص 458 و الأمالی ، المفید، ص 282

(٣) المصنف ، عبد الرزاق ج 3 ، ص 557 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۱۶
jalil69 ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی