جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

همکاری علی(ع)باخلفاءدرامورکشور

چهارشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۰۷:۱۲ ب.ظ

همکاری علی(ع)باخلفاءدرامورکشور

در صحبتی که با یکی از دوستان دانشجوی خود داشتم,باگرفتن ژستی ازاداندیش وحقیقت جو سوالاتی را مطرح می کرد که شبهات وهابیت بود.بعدازمدتی صحبت کردن فهمیدم,کانال های ماهواره ای وهابیت رادنبال می کند.

سوال کرد؛اگرحکومت حق علی(ع)بوده وخلفاء ان راغصب کرده اند,پس چرا علی(ع)پس از شهادت زهرا(س)دربسیاری ازامور قضایی واجتماعی و...به خلفاءکمک می کردند؟لذا معلوم است,خلفاء تعرض وجسارتی به حضرت زهرا(س)نداشته اند,والاحضرت با ان ها رابطه ی خوبی نداشت.

گفتم:اولا مشورت دادن وپاسخ دادن به سوالات افراد بی اطلاع از دین,وظیفه ی هرمسلمانی است وحضرت صرفا به وظیفه ی خود عمل می کردند. نی افراد عادلی از اهل بیت من در بین امتم خواهند بود که تحریف گمراهان ونسبتهای ناروا وباطل و تاویلهای نادانان را از دین پاک ودور می کنند، آگاه باشید! پیشوایان شما فرستادگان شما نزد خداوند می باشند، پس بنگرید که چه کسانی را می فرستید.(١)

ثانیا:چه کسی گفته,حضرت از خلفاءراضی بوده وبا آن ها همکاری می کرده است.بلکه حضرت ازتمام خلفاء شکوه وگلایه داشتند(٢): حضرت در این بخش در مورد زمان خلافت ابوبکر می فرماید:(الف):آگاه باشید! به خدا سوگند! ابابکر، جامه ی خلافت را بر تن کرد ، در حالیکه می دانست جایگاه من نسبت به حکومت اسلامی، چون محور آسیاب است به آسیاب که دورآن حرکت می کند.

(ب): سرانجام اولی حکومت را به راهی درآورد و به دست کسی(عمر) سپردکه مجموعه ای از خشونت، سختگیری، اشتباه و پوزش طلبی بود. 

(ج): سپس حضرت به شکوه از خلیفه سوم پرداخته می فرماید: تا آنکه سومی به خلافت رسید، دو پهلویش از پرخوری باد کرده، همواره بین آشپزخانه و دستشویی سرگردان بود، و خویشاوندان پدری او از بنی امیه به پا خاستند و همراه او بیت المال را خوردند و بر باد دادند، چون شتر گرسنه ای که بجان گیاه بهاری بیفتد.

پی نوشت:

(١)الصواعق المحرقة على أهل الرفض والضلال والزندقة ،  ابن حجر الهیثمی ، ج 2 ، ص 441 ،نشر مؤسسة الرسالة - لبنان 

(٢)خطبه ی شقشقیه,نهج البلاغه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۱۶
jalil69 ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی