جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

ازدواج زهرا(س)به روایت ابن عباس

شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۱۴ ب.ظ

فاطمه زهرا سلام الله علیها: 

ثُمَّ التَزَمَهُما رَسولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله فَقالَ: اللّهُمَّ إنَّهُما مِنّی وأنَا مِنهُما، اللّهُمَّ کَما أذهَبتَ عَنِّی الرِّجسَ وطَهَّرتَنی فَطَهِّرهُما 

ابن عبّاس در حدیث ازدواج فاطمه وعلى علیهماالسلام: پیامبر خدا صلی الله علیه و آله آنها را در آغوش گرفت و فرمود: خدایا! این دو از من هستند و من از این دو، خدایا همان گونه که هر گونه پلیدى را از من دور کردى و پاکم گرداندى این دو را نیز پاک گردان.

مقام وجایگاه حضرت زهرا(س) وعلی (ع)برهیچ کس پوشیده نیست.بارها رسول گرامی اسلام،مقام آنان رامتذکر می شدند تابرهمگان واضح شود که اهل بیت علیهم السلام،کیانند.ازدواج آنان نیز،ازدواجی الهی بود ولذا افراد متمول زیادی از قریش به خواستگاری زهرا(س)آمدند،اما کفو حضرت کسی جز علی(ع)نبود.

پی نوشت:

(١)المعجم الکبیر: ۲۴ /المصنف عبدالرزاق: ۵ / ۴۸۹ / ۹۷۸۲ وفیهما «ثمّ التزمها» بصیغة المفرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۲۶
jalil69 ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی