جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

پناهگاه انسان

جمعه, ۳ آذر ۱۳۹۶، ۰۷:۴۰ ب.ظ

پناهگاه انسان

رسول گرامی اسلام میفرمایند:"اذاالتبست علیکم الفتن کقطع الیل المظلم فعلیکم بالقران"(١)

اغلب  مشکلات روانی  جامعه بشری به دلیل نداشتن پناهگاه است.پوچ انگاشتن زندگی دنیا به دلیل عدم درک زندگی ماورایی است.انجا که علم وتجربه ان ها راه ندارد بن بست ان ها است در حالی که اسلام ,قران و اهل بیت را به عنوان پناهگاه معرفی می کند.البته اسلام تحصیل این بن بست را اغازی برای بیداری فطرت می داند.

قران خود را پناهگاه معرفی می کند ومی فرماید:"قد جائکم من الله نور وکتاب مبین,یهدی به الله من اتبع رضوانه سبل السلام ویخرجهم من الظلمات الی النور باذنه ویهدیهم الی صراط مستقیم"(٢)خداوند متعال بوسیله این قران هدایت می کند کسی را که متمسک به قران شود.از غم وغصه وغصه ها وظلمت ها ودلهره واضطراب نجات می دهد.

(١) کلینی,الکافی,ج٢,ص۵۵٩

(٢)مائده،١٥-١٦

پی نوشت:اخلاق و خودسازی,ایت الله مظاهری,حسین/انتشارات پیام ازادی,چاپ هفتم,١٣٨۶

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۰۳
jalil69 ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی