جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

قران چگونه ما را هدایت می کند!

يكشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۶، ۰۲:۱۳ ب.ظ

قران چگونه ما را هدایت می کند!


"قد جائکم من الله نور وکتاب مبین,یهدی به الله من اتبع رضوانه سبل السلام ویخرجهم من الظلمات الی النور باذنه ویهدیهم الی صراط المستقیم" (١)

قران به عنوان امان نامه سعادت از سوی خدای متعال فرستاده شده است.هر ان چه بشر برای رسیدن به سعادت نیاز دارد,در قران امده است"قد جائکم من الله نور وکتاب مبین"و"فیه خبر ما قبلکم وما بعدکم وما معکم".اما چگونه با تمسک به قران راه های سعادت را بپیماییم.

تمسک به قران مراتبی دارد.مرتبه اول قرائت قران است"فاقرءوا ماتیسر من القرآن"(٣).مرتبه ی دوم فهم قرآن است."افلا یتدبرون القرآن ام علی قلوب اقفالها"(٤)فهم قرانی داشتن ودانستن مراد قرآن ودر مرتبه ی سوم بق ما فهم عمل کند.معانی بلند قران تا زمانی که به چهارچوب عمل نیاید چگونه می تواند سعادت را در پی داشته باشد.قران کتاب عمل است.مفاعیم قران فقط از سنخ دانستی ها نیست بلکه از سنخ عمل است,باید ونباید است.

(١)مائده،١٥-١٦

(٣)مزمل،٢٠

(٤)محمد،٢٤

پی نوشت: اخلاق و خودسازی,ایت الله مظاهری,حسین/انتشارات پیام ازادی,چاپ هفتم,١٣٨۶

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۰۵
jalil69 ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی