جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

فرزندان موحد

سه شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۶، ۰۳:۲۵ ب.ظ

پیامبر گرامی اسلام می فرمایند:"من کانت له ابنة،فادبها واحسن ادبها و علمها فاحسن تعلیمها فاوسع علیها من نعم الله التی اسبغ علیه،کانت له منعة وسترا من النار"(١)

ترجمه:هرکس که دختری دارد و او را به نیکی ادب نماید وبه نیکی تعلیم دهد،واز نعماتی که خدا به او داده،بر دخترش وسعت دارد،برای این شخص مانعی از اتش دوزخ است.

فرزند اوری و تربیت نیکوی انان با اموزش قران به فرزند انچنان ارزش دارد که مانند دستاویزی برای شخص در برابر اتش جهنم است.فرزند چه دختر باشد وچه پسر دارای چنین اثاری است اگر چه هر کدام دارای ویژگی های هاص خود هستند.دختر که در روایات,رحمت از جانب خدای متعال معرفی شده است,اگر تربیت نیکو داشته باشد می تواند فرزندانی مومن و مفید برای جامعه را به تربیت کند.

پی نوشت: چهل حدیث درباره فرزند اوری وجمعیت،صالح قاسمی,حدیث٣٨

(١)کنز الاعمال,متقی هندی,ج١۶،ص۴۵٢

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۶
jalil69 ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی