جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

خطبه حضرت زهرا(س)درمسجدمدینه

پنجشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۶، ۰۲:۳۷ ب.ظ

نخستین حامی ولایت

حضرت زهرا(س) انگاه که برای حمایت از امام زمان خویش وارد میدان شد,ان چنان با خطبه های پرمغز ومحتوا به استدلال می پرداخت که هر منصف ازاداندیشی ان را تصدیق می کرد.یکی از این خطبه ها,خطبه ی حضرت در مدینه است انگاه که با عده ای از زنان به مسجد مدینه رفت.ایشان در ابتدا حمد وثنای الهی گزارد وشخصیت بی نظیر علی(ع) را متذکر شد تا مردم از خواب غفلت بیدار شوند,وفرمود:" بدانید که من فاطمه دختر محمد (ص) هستم، اگر بخواهید پدرم را خوب بشناسید، خواهید دید که رسول خدا (ص) پدر من است، نه پدر زنان شما و برادر پسر عمویم علی (ع)، نه برادر مردان شما … "(١)

در جنگ ها ومرافعات یکی از رسوم عرب رجز خوانی و معرفی خود به قبیله ی خود است که تاثیر زیادی در روحیه خود وجبهه ی مقابل می شود.حضرت خود را معرفی می کند ونکته ی جالب اینکه در معرفی پیامبر می گوید:وبرادر پسر عمویم علی(ع) است.این سخنان حضرت باعث تاثر مردم وحتی خود خلیفه اول شد به طوری که در جواب خود به فاطمه,اولین چیزی که به ان اعتراف کرد مقام ومنزلت علی(ع) نزد پیامبر بود.

پی نوشت:

(١) شرح ابن ابی الحدید، ج ۱۶، ص ۲۱۲.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۰۳
jalil69 ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی