جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

شبهه ی ارتکاب گناه توسط حضرت زهرا(س)

شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۶، ۰۱:۵۰ ب.ظ

 شبهه ی ارتکاب گناه  توسط حضرت زهرا(س)

اولین نفری بودم که وارد کوپه قطار شدم.نشسته بودم که جوانی وارد کوپه شد وانگار همسفرم در مسیر خواهد بود.رشته کلام را بدست گرفت وگفت,حاج اقا مسألة.گفتم:جان,امربفرمایید.

گفت مگر شما نمی گویید حضرت زهرا(س)ان چنان پس از رحلت پدرشان گریه می کردند که ارامش همه را بهم زده بود؟گفتم بله حرف شما درست است.گفت مگر مگرمعصوم گناه می کند؟گفتم:خیر.گفت:وطور حضرت زهرا با گریه های بی امان خود,حق الناس مرتکب شد؟

گفتم:خیلی سوال خوبی است.جواب شما در علت گریه های حضرت است.اپر علت ان از نظر مصلحت ومفسده,در ردیف ومساوی گناه حق الناس باشد,اشکال شما وارد است,اما باید دقت کرد که علت گریه های او نجات  تمام بشریت در تمام زمان ها بود,چه مصلحتی از این بالاتر می توان درعالم تصور کرد؟بنابراین اشکال شما وارد نیست.جوان با پرسش سوالات دیگر,نهایتا پذیرفت وتشکر کرد.

پی نوشت: ابن ابی الحدید، ج ۲، ص ۴۷

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۰۵
jalil69 ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی