جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

جلیل‌منش

زمینه سازی برای ظهور....ارمان من:فداشدن برای جامعه درعین فردیت گرایی بازمینه سازی برای ظهور

حدیث"فاطمه بضعة منی"درشان فاطمه یادرذم علی

سه شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۶، ۰۲:۴۱ ب.ظ

حدیث"فاطمه بضعة منی"درشان فاطمه یادرذم علی


دریک تبلیغ دانشجویی که شرکت کرده بودم,طبق معمول دانشجویان  بادانشجویان حلقه ی بصیرتی داشتیم ودرموردمسایل مختلف صحبت می کردیم.

یکی از دانشجویان سوال کرد:شنیده ام حدیث"فاطمه بضعة منی"که پیامبرفرموده است,درذم علی (ع)انگاه که تصمیم داشت با دخترابوجهل ازدواج کند.

گفتم:این شان صدور راشخصی به نام"مخرمه"نقل کرده که حدیثی جعلی است که طبق نقل علماء اصلا زمان صدورحدیث که سال دوم هجرت بوده,اصلا "مخرمه"متولد نشده بود,وکسی که متولد نشده چطور شان صدور می گوید.(١)

این دانشجو پرسید:بابا جعل حدیث بوده ولی نه این طور شما می گویید.

گفتم:چرا که نه!تازه این برداشت جعل شان صدوربوده,ما احادیث بسیارزیادی داریم که اصلا از پیامبرصادرنشده ولی نزد عامه این حدیث مشهوراست.

ثانیا ابوعلم از علمای بزرگ دانشگاه الازهرمی گوید:جویریه اصلا تامدت هابعداز صدور حدیث اصلا به مدینه نیامده بود.(٢)

پی نوشت:

(١)جلد 6 کتاب "العصابة" ، ص 94

(٢)   "فاطمة الزهراء"،ابوعلم, ص 170 کتاب


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۰۸
jalil69 ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی