حذف شخصیت های متعهد وجایگزینی سکولارها
حذف شخصیت های متعهد وانقلابی وجایگزینی شخصیت های سکولار
از زمان رحلت رسول گرامی اسلام وحتی قبل از ان جریان منفعت طلبی که هرگز دل در گرو ارمان های اسلام نداشته اند
حذف شخصیت های متعهد وانقلابی وجایگزینی شخصیت های سکولار
از زمان رحلت رسول گرامی اسلام وحتی قبل از ان جریان منفعت طلبی که هرگز دل در گرو ارمان های اسلام نداشته اند
نفوذ چالش همیشه تاریخ
اندیشه های بیگانه از دو طریق در مکتب و نظام سازمانی نفوذ میکنند:
خودستایی یا تبیین راهبرد
قال الحسین ع فی خطبته بمکه: (ایها الناسُ، اَنَا ابْنُ بِنتِ رَسُولِ اللّه (ص) و نَحنُ اَولی بِوِلایَهِ هذا الاُمورِ علیک
فتح شام
"ما رایت الا جمیلا"(١)
" بَلى ولکن بَعْدَما فارَقْتُکَ اَتانى رَسُولُاللّه صلّى اللّه علیه و آله وَقالَ یا حُسَیْنُ اُخْرُجْ فَاِنَّاللّهَ تَعالى شاءَ اَنْ یَراکَ قَتِیلاً ...
وَقَدْ شاءَاللّه اَنْ یَراهُنَّ سَبایا"(٢)
امام حسین علیه السلام در جواب محمد حنفیه بعد از خروج از مکه که امام را به نرفتن به سمت عراق د
توکل
"انت ربنا علیک توکلنا والیک انبنا والیک المصیر"(١)
عاشورا کارزار عهدشکنان با امام معصومی بود که به دلیل عهدنامه کوفیان راهی کوفه شد ولی امام خود
اخرین نماز
"اشهد انک قد اقمت الصلاه"(١)
نماز خواندن یک تعبیر نارسای عرفی است.مکتبی که نماز را ستون دین می داند,دستورش نیز مطابق این
حضور زنان در کربلا
عاشورا محدود به قلمرو خاصی نیست,عاشورا تابلویی بی نظیر از زیبایی هاست.امام حسین علیه السلام با اهل بیت خود وزن وکودک خود مسیری طولانی و پرمشقتی را طی میکند تا جامعه بشری را برای همیشه تاریخ راهن
قال امیرالمؤمنین علیه السلام: "اَلْمَوْتُ فی حَیاتِکُمْ مَقْهُورینَ و الْحَیاةُ فی مَوْتِکُمْ قاهِرین"َ.
جامعه سالم وزنده جامعه ای است که به سمت ارزش های انسان
تکریم انسان
«و لقد کرّمنا بنی آدم» (١)
ترجمه:انسان را موجودی کریم و محترم آفریده است.
جلوه های بزرگداشت مقام انسانیت در کربلا متبلور است.در عرصه های مختلف امام حق انتخاب را برای افراد قایل است,حتی در شب عاشورا از افراد لشکر