دیپلماسی رسانه؛ابزار قدرتمند دشمن
دیپلماسی رسانه ای؛ابزار قدرتمند دشمن
از زمان رحلت رسول اسلام وحتی قبل از رحلت افراد منفعت طلبی که دل درگرو ارمان های اسلام نداشتند با مهندسی حوادث در اواخر عمر شریف رسول اسلام,قواعد را به نفع خود تغییر می دادند.
هنگامی که رسول گرامی اسلام ان ها را برای حرکت و جنگ به سمت شامات فراخواند,تا شرایط را برای تثبیت ولایت علی ع فراهم شود,نپذیرفتند وانچه را از ابتدا به دنبالش بودند را با جدیت وطراحی سازماندهی شده پیگیری می کردند.تبلیغات وسیعی را پس از رحلت پیامبر با اغاز کردند مبنی براینکه اجماع امه بر جمیع مسلمانان حجه است و کسی که برطبق ان عمل نکند مرتد است وحتی امثال ابوهریره جعل حدیث در مورد حجیت بی قید وشرط اجماع را به عمل اوردند.
این تبلیغات روانی علیه علاقه مندان به تفکر ولایی نبوی در زمان امویان به صورت علنی نمایان شد تا در روز عاشورا با تبلیغات گسترده,فرزند رسول الله را خارجی و شورشگر برعلیه حکومت اسلامی معرفی کردند ومردم را متقاعد کردند تا درمقابل امام بایستند.
امروزه نیز دشمن نظام ولایی با امپراتوری رسانه ای که ایجاد کرده است,مذهب حقه شیعه را مذهبی تندرو,ضدحقوق بشر وخطری برای جامعه بشری معرفی می کند وپروژه ه ایران هراسی واسلام هراسی را در فضای تبلیغاتی جهان کلید زده است.
وجوب مقابله با این سیاست ها برکسی پوشیده نیست.
مسلح کردن خود به سلاح تقوا,تلاش میدانی در فضای جامعه و فضای مجازی برای شناساندن اسلام حقیقی از وظایف ما برای مقابله با این حربه ی دشمن است.
پی نوشت:مرکز تحقیقات اسلامی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
,نشر مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی، ۱۳۸۶